17. dec. 2014

7 dage tilbage

1 uge tilbage, wow

I dag vil jeg vise jer et shaker kort jeg har lavet, det er mit første shaker kort.
Til dem af jer der ikke ved hvad et shaker kort er, kommer her lige en lille hurtig forklaring.

Et shaker kort er et interaktiv kort, hvor et eller flere elementer bevæger sig, når kortet rystes. 
Hold da klejne jeg lyder som en ordbog, hvor kom det lige fra?!

Kortet i sig selv var egentligt nemt nok at lave, men desværre, til min egen store irration, var der åbenbart lim rester i den fordybning hvor palietterne er, så de sætter sig fast i venstre og højre side.
Skal lige siges, jeg er åbenbart den eneste der er irriteret over denne effekt, men man er vel sin egen værste kritiker. Har jeg i hvert fald hørt et eller andet sted henne. Eller er det bare mig...
Tror dog jeg er kommet frem til en mulig løsning, den skal lige afprøves, og virker det ikke, bliver ideen med og lave mange shaker kort lagt midlertidig på hylden.

Det er åbenbart meget populært at lave disse i år, og jeg kan da også se det sjove element i dem, ej okay kan jeg ikke, men det fordi de skide palietter har sat sig fast i siderne af kortet, og det er så irriterende inde i mit hoved. Argh, så kom da videre Ria-K.

Beklager :)

Ellers synes jeg nu meget godt om kortet, nissen er egentlig et have nisse stempel, men synes nu lige så godt han kunne bruges som almindelig julenisse også, stemplede blot en outline cirkel og satte på toppen af hatten, det hjalp ligesom på det. Det er jo med og bruge hvad man har :)

Har du afprøvet shaker kort teknikken??




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...