24. jun. 2013

Min helvedes uge

Denne uge var i forvejen ikke en af de bedste... 

Jeg kan se frem til to dage i hospitalets tegn, og en bunke af undersøgelser. Jeg bryder mig virkelig ikke om at komme til disse undersøgelser på hospitalet, eller bare at være der.
Jeg skal være alene hjemme i 1½ uge, da kæresten skal på motorcykel ferie ned til Italien. Hvilket jeg kun kan unde ham, han har fortjent det, han er et fantastisk menneske, og nej det er ikke noget jeg kun skriver fordi han er min kæreste, jeg skriver det fordi det er sandt.

Men så i morges, kæresten var stået op, jeg lå og sov, ringede det på døren kl: 06:46.
Det var naboen. 
Vores ældste kat, lå i hans indkørsel, vores elskede misse mor.

DØD!

Og ja jeg ved godt hun "bare" var en kat, men for os, var hun en ven i hverdagen, det var hende jeg lå på sofaen sammen med om eftermiddagen, hende der trykkede sig ind til mig når vi så film, hende der passede på mig når jeg lå i mit eget smerte helvede. Det var hende der vækkede os klokken halv syv, for at ville putte imellem os og gerne arm i arm med "farmand", bare lige en halv times tid inden vi skulle op. Hun fulgte os hvorend vi gik, og kunne ikke lide ikke at vide hvor vi var. Hun var altid lige i nærheden, og ikke længere væk end at hun kunne se os. Hende der kunne lide at blive båret af kæresten, mens de gik på opdagelse gennem huset, fortrinsvis med hovedet hængende nedad. Bette missens beskytter mod alle fare. Vores godmodige og tålmodige pige, man kunne gøre alt ved.
Vores hyggetrold. 

Nu er hun bare væk?! 
Huset følelses så tomt! Vores bette mis har brugt hele formiddagen, på at gå og lede efter hende og kalde på hende og kan ikke forstå hun ikke svare, eller kommer hjem. 
Og hver gang han har kaldt mere og mere højlydt på hende, har det virkelig bare skåret dybt i mig!
Kan jo ikke forklare ham, at hun ikke kommer hjem.
Til sidst overmanede søvnen ham, og han ligger pt. og sover trygt. Tager mig selv i hele tiden lige at tjekke at han nu også er der.

!Hun er savnet!



R.I.P. VORES EGEN LILLE HYGGETROLD!
05/04/2010 ~ 24/06/2013




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...