22. maj 2012

Et anderledes indlæg

For  mig i hvert fald...
Dette er et mad indlæg. I går var jeg på biblioteket, skulle aflevere bøger, tænkte så at jeg ville se om de ikke havde nogle vietnamesiske kogebøger, fordi jeg herhjemme har noget rispapir, og så ville jeg se om jeg kunne hitte ud af og lave de dersens friske forårsruller. 
Og jamen, der var bogen jo lige: LêLês gadekøkken, den er så nem at følge at man skulle tro det er løgn. Nemt det er kodeordet her, for det skal det være. Hvorfor? Jo ser du, for fem år siden da jeg mødte min kæreste, kunne jeg finde ud af at lave Knorr, som i, hvad skal vi have at spise i aften? Knorr... Og intet blev færdigt på samme tid... 
Men det er en anden sag nu, valgte at tage skeen (apropos) i den anden hånd og se at få lært at lave mad. Madlavning er stadigt ikke min spids kompetance, men alligevel, se bare her:

Jamen hvad lavede du så? 
Jo jeg lavede så men bare Goi cuon (friske forårsruller), Ga kho gung (Kylling i ingefær), sesamkartofler og hjemmelavet Tuong ngot (Hoisin dip sauce) 
For første gang kan jeg med stolthed sige, at da uret proklamerede at nu skal I spise, så var ALT klar til servering, der var sågar anrettet på tallerkenerne. Var mor her stolt, ja det tror jeg nok lige hun var. Især efter jeg havde smagt det, det smagte fantastisk!!! Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg skal have næsen ned i den kogebog... MUMS.

Hov forresten, opskriften på sesamkartoflerne er ikke i bogen, det var en prøvelse fra min side. 
Glæder mig allerede til resterne i aften, kombineret med noget andet, tænker en frisk salat, brød og ris?!?!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...