27. jul. 2011

Shopping, Dyrlægevagten og 40 muffins senere...

Var ude og shoppe lidt krea forlede... Var nu mest på inspirationstur, men så faldt jeg over nogle ting som min indre krea-pige absolut mente at hun ikke kunne leve uden. Så der røg lidt af hvert ned i kurven.


Det meste af det var stof, patchwork stoffer... Har i lang tid haft lyst til at se om det var noget jeg kunne hitte ud af, altså det med patchwork. Ud fra mine indkøb har jeg så også lagt mærke til at mit farvevalg har ændret sig fra at være blå/grøn til lilla/grøn, de to farver sammen er da bare dejlige synes jeg.

Pladevat, ja det er nok noget jeg har efter min kære far, som arbejder med at ompolstre møbler. Hvilket han er fantastisk dygtig til. Fandt engang en gammel antik london sofa som lignede noget der var lyv, men den fik han fikset på en weekend. Den ser super lækker ud nu, og er blevet et af kattenes yndlingssteder at få sig en lille morfar.

Filten? Ja, hvorfor ikke de var billige og farverne var skønne.

Derudover røg der et par andre ting såsom, en ny hækkelnål, skråbåndsfolder (hvorfor ved jeg ikke, den var da bare super smart hehe), klokker(???), et bundt garn og en pose markers, som jeg er kommet frem til, at jeg ikke kan forstå at jeg har kunnet leve uden.

Cup Cake bogen, ja har jo ladet sig inspirere af de mange kage bloggere der er derude. Så tænkte at jeg da snildt kunne bikse et par cup cakes sammen her til min fødselsdag om en lille uges tid, håber jeg kan finde ud af det med at lave frostingen, for kagerne ja de ser således ud:


Hele 40 muffins fik jeg bagt da jeg kom hjem, kunne ikke lade være. Skulle jo prøve og fandt da også frem til at det kan jeg da godt finde ud af, juhuu for mig. Der blev lavet vanilje -muffins, gulerods-muffins, cacao-muffins og sidst men ikke mindst banan/chokolade-muffins. Nu er pladsen i fryseren heller ikke til meget mere. Havde dog tænkt at jeg måske i dag skulle bage nogle boller til fryseren. Nå men, nu står den på fremstilling af frosting. Skal bare lige have fundet en idiotsikker opskrift... hehe.

Om eftermiddagen, sad jeg så ude og nød solen sammen med Diva, da der kommer en bi summende forbi. Jeg kæmper mig væk fra den, mens Diva tænker, uhhh bytte, den snupper jeg da lige. Og haps, så fik hun den i munden, hvor efter hun skreg noget så frygteligt. Jeg kunne se biens brod havde stukket sig fast og sad på indersiden af hendes læbe, så med noget overtalelse og lidt hårde ord, fik jeg den fjernet, hun var nu noget groggy, så jeg lagde hende et køligt sted mens jeg ringede til dr.vagt.dyr (=dyrlægevagten) Han sagde så at jeg skulle holde et vågent øje med hende og da hun pga hun var stukket i munden kunne hun hæve så meget op at hun ville blive kvalt. Så en kølig klud ved bistikket og en vågent øje, var hvad jeg havde til klokken fire om morgnen, da hun ikke pev mere og hævelsen begyndte at fortag sig.

I dag er der heldigvis ingenting at mærke på hende, jo hun vil helst ikke ud, men har dog været det. Nu vil jeg også med hende ud og nyde det gode vejr :)

2 kommentarer:

  1. Tillykke Ria-K!
    Du har vundet min give away :-)
    Send din adresse til min mail soehesten@yahoo.dk, så sender jeg dig snart en stor pakke :-)
    Skønt at du vil overtage det. Det er lidt en blandet landhandel, men mon ikke du vil ku bruge noget af det.

    SvarSlet
  2. Hej Trine,

    Ihh hvor jeg glæder mig, kan næste ikke vente. Kommer nok til at kigge noget efter posten de næste par dage ;o)
    Tak for en dejlig give away.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...