6. jul. 2011

Putte og jeg på havevandringen

Hvad vi så på vores tur
I går eftermiddags var Diva og jeg på havevandring. Vejret var super godt, og vi nød at slentre rundt i solen. Vi lagde vejen forbi vores hindbærbed, og skal da lige love for at der skulle høstes, MUMS. Frugt fra egen have og så i solskinsvejr, så er det blevet sommer. Diva var dog mere interesseret i at jagte diverse mus og en enkelt sommerfugl, dog uden den store succes.

Æbletræet, mirabellerne, hyben, hyldeblomsterne og ribsene blomstrede også alle i fuldt flor, nu vare det vist ikke længe før end der skal laves æblegrød, æbletærte, mirabelle og hyben syltetøj, hyldebærsaft og suppe og ribs gele. Hyldeblomst saften er allerede i hus, og den smager som sommer i et glas. Glæder mig rigtig til at komme igang.

Ud fra den opremsning, så er der lige yderligere 7 projekter jeg kan føje til min liste, puha bliver helt svedt ved tanken. Men det er jo rart at have noget at give sig til, når nu man går hjemme.

I går aftes efter vores gæst, var taget hjem, fandt jeg hækkelnål og garn frem, så er nu påbegyndt mit oldemorstæppe, som kommer til at bestå af cirkler inden i en firkant. Lyder mærkeligt I Know, men bær over med mig. Der kommer snart billeder så kan I se hvad jeg mener.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...