8. jul. 2011

Oldemortæppet, en opdatering

Så er jeg kommet godt fra start med mit første oldemor-slumre-tæppe, det bliver nok ikke i voksen størrelse, tror jeg ikke, men i hvert fald i børnestørrelse. Man kan jo altid bruge det som gave til nogen der har en lille.

Nå men, som før skrevet så kommer tæppet til at bestå af firkanter, med cirkler i. Lyder underligt, derfor kommer her et billede af hvad jeg mener.


Når jeg får den lavet færdig, ligger jeg en DIY ud, som viser hvordan jeg hækler disse firkanter. Starter nok ud med at lave en på bare cirklerne, har overbevist mig selv om at det absolut må være nemmere at lave dem først, så her er produktion godt igang, og så samle hele tæppet i en kører... Nu må jeg se om jeg får ret. Er faktisk lidt stolt af mig selv, dette er mit andet hækle projekt jeg har gang i, og synes faktisk det går rigtig godt. Indtil videre tager det mig 14 minutter inkl. en kaffetår og en hej til katten at få hæklet 1 cirkel, og kun 10 minutter hvis jeg bare er fokuseret på at få lavet cirklen.

2 kommentarer:

  1. Det bliver da et pænt spraglet tæppe! Du kan jo også altid bare starte det som et lille tæppe, og udvide det, hvis du får lyst :o) Hvor mange skal du lave?

    SvarSlet
  2. Ja det bliver et spraglet tæppe. Bruger de garnrester jeg har liggende og starter derefter på en frisk med nyt garn?!

    Regner med at lave et tæppe passende til en baby, eller som legetæppe.

    Jeg har besluttet mig for at lave 10 rækker af 8 cirkler, så 80. :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...